A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Gminy Lubań




 Drukuj

Dofinansowanie usuwania i utylizacji odpadów zawierających azbest Dofinansowanie usuwania i utylizacji odpadów zawierających azbest

Usługa umożliwia wysłanie do wybranego Urzędu Gminy wniosku o dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest.

Osoby fizyczne realizujące prace związane z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych, mogą uzyskać dofinansowanie prac związanych z usuwaniem azbestu z terenu swojej nieruchomości składając stosowny wniosek do właściwego miejscowo urzędu gminy.

W Polsce obowiązek usuwania wyrobów zawierających azbest wynika z Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032.

Kogo dotyczy

Obywatele

Czas realizacji

Do 1 miesiąca (rozpatrzenie wniosku)

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o dofinansowanie osobom fizycznym na realizację prac związanych z usuwaniem i utylizacją odpadów zawierających azbest pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych
  • Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest – podpisana przez właściciela nieruchomości oraz sporządzającego ocenę
  • Informacja o wyrobach zawierających azbest – podpisana przez właściciela nieruchomości
  • Kserokopia aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/działki. W przypadku budynku/działki, do którego tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgodę współwłaścicieli
  • Mapa terenu z zaznaczeniem budynku będącego przedmiotem wniosku
  • Kopia potwierdzenia zgłoszenia w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Siemiatyczach zamiaru usunięcia wyrobów zawierających azbest z budynku lub kopii wymaganego pozwolenia na rozbiórkę w przypadku rozbiórki budynku
  • Przy finansowaniu ze środków własnych gminy wymagane jest dodatkowo:
    - kopia umowy na wykonanie ww. prac, zawartej z firmą posiadającą decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami wydaną przez Starostę,
    - kopia oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego,
    - oryginał rachunku (faktura VAT) wystawionego przez przedsiębiorcę za usunięcie i utylizację odpadów zawierających azbest (dokument po opieczętowaniu do wysokości przyznanego dofinansowania będzie zwracany).

Opłaty

Brak opłat

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Podstawa prawna

  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 roku w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31)
  • Uchwała Rady Ministrów nr 39/2010 z dnia 15 marca 2010 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Program Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032" (Komunikat Ministra Gospodarki z dnia 29 kwietnia 2010 r. - M.P. Nr 33, poz. 481)
© 2024 Urząd Gminy Lubań
aplikacja: 1.10.003.008, baza: 1.8.6.3
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce